Skip to end of metadata
Go to start of metadata




Algemeen

Met de ClearVox Nexxt smartphone apps bent u, indien gewenst,  in principe altijd bereikbaar. U kunt de app gebruiken in combinatie met een Mobiel op PBX GSM abonnement, waar uw telefoon als het ware middels een dienst van de betreffende provider via het GSM netwerk als SIP telefoon wordt aangemeld op de centrale, of u kunt de app als pure SIP softphone gebruiken, waarbij het gesprek via het datanetwerk wordt opgezet. Als u de app als softphone inzet, wordt open standaard SIP gebruikt voor het opzetten van een gesprek en de overdracht van video en audio via het datanetwerk (internet). In gebieden zonder goede 3G of bij voorkeur goede 4G dataontvangst bent u uiteraard niet bereikbaar.

De apps zijn in principe alleen SIP geregistreerd als u er mee belt, of gebeld wordt. De signalering van een inkomend gesprek wordt gedaan via een push-notificatie die de app start, een SIP registratie uitvoert, waarna het gesprek pas fysiek op uw telefoon wordt aangeboden. Hiermee wordt het accuverbruik van de app geminimaliseerd.

Functionaliteiten

Chat

Hier kunt u onderling chatten met iedereen die gebruik maakt van het ClearVox systeem. Ook als u de app niet actief gebruikt, ontvangt u notificaties bij een nieuw ontvangen chatbericht. Ook is het mogelijk om een nieuwe chat te maken of een chatgroep te creëren.

Oproepenlijst

Hier vind u alle gespreksgegevens, waaronder uw gemiste oproepen. Tevens kunt u hier gespreksopnames beluisteren en gespreksnotities maken.

Kiezer (dialpad)

Hier kunt u naam/nummers invoeren en audio of video gesprekken starten. Ook kunt u op naam of nummer zoeken ( zoekt u op 'Tom' kiest u 866 zoals vroeger in de sms tijd (wink)).

Contactenlijst

Hier vind u alle ClearVox Nexxt gebruikers en contactpersonen, indien gewenst aangevuld met de contacten uit uw telefoon. Als u onder 'instellingen' de optie 'synchroniseer contacten' geactiveerd heeft, worden de contacten uit uw telefoon automatisch naar de app gesynchroniseerd. Kies 'interne' contacten voor het weergeven van alle ClearVox contacten en 'alle' om ook de contacten uit uw telefoon weer te geven (indien geactiveerd).

Voicemail

Hier kunt u uw voicemailberichten inzien en beluisteren, maar ook verwijderen, verplaatsen en eventueel versturen via email.

Instellingen

Bij instellingen kunt u uw persoonlijke instellingen wijzigen zoals status, beltoon, routering, notificaties en codecs.


iPhone

Als gebruiker van een ClearVox Nexxt systeem kunt u gratis gebruik maken van onze iPhone smartphone app te vinden in de App Store.

Vanaf je Apple iPhone klik hieronder om te downloaden (Je kunt ook de QR scannen om de app te downloaden)

   


Android

Als gebruiker van een ClearVox Nexxt systeem kunt u gratis gebruik maken van onze Android smartphone app te vinden op Google play.

Vanaf je Android telefoon klik hieronder om deze te downloaden ook kun je de QR scannen om de app te downloaden.

   


App aanmelden

Om de app aan te melden op uw ClearVox gebruikersaccount, klikt u in de ClearVox Nexxt webinterface in het menu, rechts van uw naam op het contextmenu . Kies 'Profiel'. Ga naar het tabblad API en scan met uw ClearVox Nexxt app de QR code. Geef de app, indien deze daar om vraagt, toestemming om uw camera en microfoon te mogen gebruiken. Kies vervolgens de voor uw aangemaakte (SIP) telefoon (bijv. app Jan Janssen), of als u gebruikt wilt maken van een Mobile on PBX dienst, kiest uw 'Mobiel op PBX'.

Indien u contactpersonen in uw telefoon ook in de ClearVox Nexxt app beschikbaar wilt maken, dient u hiervoor toestemming te verlenen. Indien de app u vraagt of deze u meldingen (notificaties) mag sturen, bevestig dit dan anders ontvangt u geen notificaties bij Chats of inkomende telefoongesprekken.

Zorg ervoor dat op het moment van het scannen van de QR code met de APP de iPhone ook Wifi verbinding heeft, meer info bij de FAQ