Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 3 Next »


Wat is een Trunk?

Een (SIP) Trunk is te vergelijken met een ‘gewone’ telefoonlijn. Het verschil is dat inkomende en uitgaande gesprekken niet via een telefoonlijn lopen, maar via het datanetwerk (internetverbinding). Spraak en data gaan dus over één netwerk, in plaats van over twee gescheiden netwerken. De SIP provider zorgt ervoor dat uw gesprekken, indien nodig, op het normale telefoonnetwerk terecht komen.

Een trunk toevoegen/wijzigen

Onder beheer > Trunks kunt u een nieuwe trunk toevoegen. Het is uiteraard ook mogelijk een eerder toegevoegde trunk te wijzigen. U kunt kiezen uit één of meerdere voorgedefinieerde providers (sjablonen) of een generieke trunk, ofwel een trunk waar u alle instellingen zelf correct moet invoeren.

Opties

Kies de gewenste trunk (provider of generiek) en voer de gevraagde gegevens in. Afhankelijk van de provider kunt u bepaalde instellingen zelf invoeren en/of wijzigen.

GebruikersaamDe gebruikersnaam zoals verstrekt door uw provider.
WachtwoordHet wachtwoord zoals verstrekt door uw provider.
Standaard uitgaand nummer

Het telefoonnummer waarmee uw gebruikers standaard uitbellen

De (SIP) provider moet het uitbellen met dit nummer wel toestaan!)
Notitie

Hier kunt u een willekeurige notitie toevoegen.

Formaat registratie regelHier kunt u een de volgorde van de benodigde registratie parameters zelf bepalen.
Voorbeeld: [[transport_protocol]]://[[username]]:[[password]]@[[domein]]
DomeinHet domein van uw provider.
Proxy serverDe proxyserver van uw provider.
Nat opties
  • Geen
    Er wordt geen enkele NAT helper gebruikt
  • Forceer externe poort
    Stuur ook antwoorden naar het bron IP-adres zelfs als de rport parameter niet beschikbaar is.
  • Connection-Oriented Media
    Stuur media naar het IP-adres en poort van waar het is ontvangen, geheel onafhankelijk van de SDP indicatie.
  • Externe poort automatisch forceren
    Indien NAT gedetecteerd wordt, antwoorden automatisch naar het bron IP-adres en poort sturen, alsof rport beschikbaar is.
  • Auto comedia
    Indien NAT gedetecteerd wordt, media automatisch naar de poort sturen waarop het werd ontvangen, geheel onafhankelijk van de SDP indicatie.
Status 
Registreren 
Standaard uitgaande trunk 
Bereikbaarheidscontrole 
Video ondersteuning 

Geavanceerde opties

Om een beller naar een wachtrij te dirigeren kunt u de wachtrij aan een intern en/of een extern nummer koppelen. De beller komt dan direct in de wachtrij terecht, zonder aankondiging vooraf.

Kies onder het tabblad NUMMERS, links INTERNE NUMMERS of EXTERNE NUMMERS en selecteer het nummer of de de nummers die u aan de wachtrij wilt koppelen.

  • Wilt u bijvoorbeeld liever wel eerst een aankondiging afspelen, gebruik dan een account router om de beller naar de wachtrij te dirigeren.
  • Het koppelen aan een intern nummer kan erg handig zijn voor medewerkers die bellers naar een specifieke afdeling willen doorverbinden, in plaats van naar een specifieke medewerker van diezelfde afdeling.
  • Indien u gebruik wenst te maken van het dynamisch aan- en afmelden van medewerkers, dient aan de wachtrij ook minimaal één intern (of eventueel extern) nummer gekoppeld te zijn. 

Een trunk verwijderen 

Klik op  en kies 'verwijderen' om de trunk permanent te verwijderen.

 


 


Gerelateerde artikelen

There is no content with the specified labels

  • No labels