Om Office 365 te kunnen synchroniseren moeten we toegang hebben tot de API van office dit gebeurt door de default poorten 80 en 443.
Daarvoor moet een office API applicatie aangemaakt worden in de Office 365 omgeving. Dit kan alleen gedaan worden door een gemachtigde administrator!
De code API applicatie bestaat uit 3 delen :
Verder heeft Customer Care het Company-ID/Bedrijfs-ID nodig om de licentie actief te kunnen krijgen deze dient via verkoop te zijn aangeschaft.
In deze onderstaande handleiding gaan we stap voor stap de gegevens aanmaken en de benodigde rechten toepassen.
Ga naar https://portal.azure.com/ en login met je Administrator rechten.
Selecteer New Registrations geef de registratie een display naam b.v. ClearVox Nexxt
Kies voor: Accounts in any organizational directory (Any Azure AD directory - Multitenant)
Ga nu terug naar de App registraties of klik op Endpoints
Er verschijnt nu aan de rechterzijde een overzicht met alle Endpoints inclusief je eigen OAuth 2.0 token endpoint
Kopieer en bewaar de link onder
https://login.microsoftonline.com/<je-v1-token-endpoint>/oauth2/token
Klik op New client secret geef het een benaming en een verval datum van maximaal 24 maanden.
Ga naar Azure Active Directory > App Registrations > ClearVox Nexxt > API Permissions > volg stap 1, 2 en 3
Zoek naar User.Read.All en Calendars.Read en vink deze aan, wacht nu 30 seconden.
Hierna zouden de users en persoonlijke contacten die nog niet bestaan ingelezen worden in de ClearVox.
Bij Users/Gebruikers zul je indien je op F5 druk de nieuwe gebruikers erbij zien komen.
Mocht er nog niets gebeuren controleer of de Users/Gebruikers in Office 365 daar ook een geldig e-mail adres hebben ingevuld staan onder contact info.
Vergeet niet de machtigingen/Grant admin consent for Default Directory te verlenen door ze aangeklikt te hebben.
Totdat dit gebeurd is zijn de machtigingen niet actief.
De office koppeling maakt gebruikers aan inclusief de contactpersonen. Op het moment dat een persoon al in het systeem staat kan de gebruiker niet aangemaakt worden door de koppeling.
We moeten dan aan gaan geven welke gebruiker bij een office gebruiker hoort. Hiervoor wordt het object-id van office gebruikt.
Voordat dit gedaan kan worden, zorg dat de koppeling al correct is ingesteld.
In dit document is te zien waar het object-id te vinden is. Deze moet per gebruiker geplakt worden als “Extern toepassing ID” te vinden in het profiel van een gebruiker op de ClearVox Nexxt.
Kopieer dit Object-ID en plak dat bij het gebruikersprofiel van de juiste gebruiker als “Extern toepassing ID” in de ClearVox Nexxt.
Synchroniseert de gebruikers van uw Microsoft Office 365 omgeving naar de ClearVox toe.
Gebruikers met een geldig e-mail adres worden gesynchroniseerd vanuit Azure, indien het email adres al bestaat zal deze worden overgeslagen het z.g.n. Object-ID zal dan in de ClearVox Nexxt geplakt dienen te worden van iedere gebruiker.
Het aanpassen en aanmaken van gebruiker is dan ook niet mee nodig in de ClearVox Nexxt.
Deze optie moet minimaal aangezet worden om te kunnen synchroniseren.
Synchroniseert contactpersonen van uw Microsoft Office 365 omgeving naar de ClearVox toe.
Alleen privé contacten worden vanuit de Office 365 gesynchroniseerd, vanuit daar kan de gebruiker met de juiste rollen een privé contact publiek zetten.
Zogenaamde groep contacten kunnen we niet synchroniseren.
Synchroniseert de kalenderstatus uw Microsoft Office 365 omgeving naar uw ClearVox gebruiker status.
Letop, de status die vanuit Outlook in de kalender gekozen wordt zal gezet worden tussen de start en eindtijd daarna zetten we altijd de status Beschikbaar terug.